Новини / Кооперативи     11 квітня 2019 11:33

Нові ринки та висока якість: 5 переваг створення фермерських кооперативів

Об’єднання фермерів у кооперативи — це шлях до зростання прибутків українських господарств. Кооперація заради ефективної переробки та збуту продукції — тільки так можливо розраховувати на нові перспективи. Та чи готові українські фермери до такого кроку?

Об’єднання проти проблеми

Утворення фермерських кооперативів – одне з ключових рішень на шляху до подолання глобальних проблем в аграрній галузі України. Таку думку доводила компанія «Сингента» на четвертому засіданні «Клубу стратегічних партнерів.

Діючи по одинці, вітчизняним фермерам буде дуже складно досягти високого рівня розвитку й увійти до еліти світового ринку. І це стосується не тільки конкурентноспроможності чи якості агропродукції, але й маркетингової складової. Де б українська продукція просувалася під всесвітньовідомим брендом та була скрізь впізнаваною. І все це можливе завдяки створенню фермерських кооперативів, що підтверджує іноземний досвід. У багатьох країнах аграрії вже практикують кооперативні об’єднання, успішно долаючи ринкові проблеми.

Крім того, кооперативні об’єднання мають чималий ряд переваг. Зокрема, постачальникам засобів захисту рослин, насіння, фінансовим інституціям набагато легше працювати з єдиним об’єднанням. А тим самим вони можуть пропонувати для кооперативів більш вигідні умови співпраці.

«Компанія «Сингента» бачить чимало переваг кооперативних об’єднань і для себе. По-перше, це швидкий та оптимізований доступ до виробників. «Сингента» може запропонувати більш вигідні умови співпраці, фінансові, технічні інструменти. Якщо об’єднати зусилля, все буде набагато простіше, і кооперація допоможе виходити на нові ринки. А наша компанія як лідер ринку може допомогти у розвитку цього питання, демонструвати європейський досвід, ділитися знаннями та досвідом колег з Європи», — прокоментувала менеджер з маркетингу напряму овочів та картоплі Ольга Вербицька.

Переваги кооперативного об’єднання для фермерів

  • Експорт та пошук нових ринків для збуту продукції.
  • Просування продукції на ринку. Ринки мають свої вимоги до продукції, й фермеру важко дотриматися всіх вимог у специфікаціях самотужки, застосувати все це у себе в господарстві. Групі фермерів легше докласти спільних зусиль із сертифікації процесів у полі, а також умов їх зберігання.
  • Зберігання продукції. Чимало фермерів сьогодні не мають належних складів для правильного зберігання своєї продукції. Об’єднавшись, фермери можуть надавати склади на партнерських засадах.
  • Пакування та доробка. Саме ці аспекти можуть створюють додану вартість на продукцію. Об’єднавшись, фермери матимуть фінансові можливості для пакування та доробки, і тим самим зможуть полегшити експорт продукції або збут до торгових мереж.
  • Отримання вигідних умов від постачальників, фінансових інституцій, трейдерів тощо.

Реальний стан справ

Згідно проведеному опитуванню компанією «Сингента», 89% фермерів виявили готовність до об’єднання в кооперативи задля виходу на нові ринки та експорту. Проте є низка бар’єрів, що значно призупиняють цей процес.

  • Відсутність законодавчих знань та недостатнє розуміння переваг кооперативів.
  • Ментальні проблеми, що можуть відіграти злий жарт у бізнес-процесах кооперативу.
  • Відсутність практичної законодавчої бази щодо регулювання кооперативних відносин.
  • Відсутність практичного досвіду роботи кооперативів в Україні.

Також учасники «Клубу стратегічних партнерів» відзначили, що наразі українських фермерів може об’єднати лише необхідність вирішення конкретної проблеми. Другий фактор — це учасники — фанати своєї справи, які готові брати на себе відповідальність і організовувати ком’юніті.

«Безумовно, найбільша проблема, що заважає об’єднуватися, — це відсутність довіри як до наших інституцій, так і одне до одного. Та я вважаю, що об’єднання — це перспектива зростання для нашої плодоовочевої галузі» — відмітив спікер заходу, засновник компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук.

Рослинництво        27 липня 2019 12:24

Клуб стратегічних партнерів: фокус на якість і безпечність продукції

Як виростити овочі високої якості, які матимуть відмінний вигляд та смак і при цьому будуть безпечними для споживача – якщо й міститимуть залишки пестицидів, то в мінімально допустимій кількості. Про це точно знають учасники Клубу стратегічних партнерів.

26 липня відбулося чергове зібрання Клубу стратегічних партнерів, організованого компанією «Сингента Україна», присвячене питанням безпечності та якості у виробництві картоплі. Landlord виступав медіапартнером заходу, тож наші журналісти мали змогу поспілкуватися з учасниками зустрічі й дізнатися про основні тенденції в сучасному картоплярстві.

Що таке Клуб стратегічних партнерів?

Клуб стратегічних партнерів було засновано навесні минулого року, він передбачає проведення низки конференцій та польових зустрічей. Нинішній захід відбувся на базі компанії «Агріко Україна», основного партнера «Сингента» в картопляному напрямі.

Читайте: «Картопляна майстерня»: нові тренди на українському ринку картоплі

Слід відзначити, що «Сингента» виступає гарантом якості та безпечності для споживача продукції тих агровиробників, які є членами Клубу стратегічних партнерів, оскільки для досягнення цих характеристик компанія надає підприємствам усі необхідні сервіси і протоколи вирощування.

Протоколи з вирощування продукції

Керівниця Клубу стратегічних партнерів Ольга Вербицька розповіла про пілотний проєкт «Сингента» – розроблення протоколів з вирощування різних видів плодоовочевої продукції. Наразі фахівці компанії створили такі протоколи для виробництва картоплі, моркви, цибулі, томатів, капусти.

Протокол передбачає систему повного захисту рослин відповідно до регламенту застосування препаратів – так, щоб виробники могли на виході отримувати безпечний продукт (без пестицидів або з мінімально допустимими, згідно з українським і європейським законодавством, залишками пестицидів).

Перевіряють плодоовочеву продукцію на наявність пестицидних залишків у єдиній українській лабораторії PLT. Також є варіанти відправлення до лабораторій інших країн – Швейцарії, Франції, Польщі.

Запорука якості

За словами Ольги Вербицької, «Сингента» зобов’язується забезпечити виробників ресурсами, необхідними для досягнення такої якості.

Один із них – це сервіс «АгроГід», який дає змогу проводити дослідження для виявлення захворювань рослин і налаштовувати обприскувачі для внесення пестицидів: щоб застосовувати засоби в тій кількості, яка буде ефективною і водночас мінімальною.  

«Технічні консультації, які проводять фахівці нашої компанії, допоможуть агроному, фермеру виконати всі зобов’язання, які він на себе бере», – відзначила Ольга Вербицька.

«Сингента» готова надавати логотип Клубу стратегічних партнерів тим його учасникам, які дотримуються протоколів вирощування плодоовочевої продукції. Цей логотип є гарантією якості та безпечності овочів для споживача.

Реалізація продукції

Співпраця із «Сингента» корисна для фермерів ще й тим, що компанія допомагає виробникам вийти на високий рівень у реалізації своєї продукції.

«Ми надаємо виробникам нові для українського ринку сорти з подовженим терміном зберігання і поліпшеними смаковими якостями», – розповів Андрій Ткач, керівник продуктового маркетингу в країнах СНГ компанії «Сингента».

Фахівець відзначив, що смак продукції залежить від трьох чинників: кліматичних умов, технологічних особливостей господарства та властивостей сорту. «Сингента» надає виробникам інноваційні гібриди, в яких генетично закладено високі смакові якості, і в такій продукції торгові мережі зацікавлені першочергово.

Landlord раніше повідомляв про те, що на минулому зібранні Клубу стратегічних партнерів обговорювали проблеми створення сільськогосподарських кооперативів.

Поділися

Рослинництво        26 липня 2019 19:13

Картопляна майстерня: нові тренди на українському ринку картоплі ФОТО

Компанія «Сингента Україна» спільно з «Агріко Україна» провела п’яту зустріч «Картопляна майстерня», на якій обговорювали питання безпеки та якості у виробництві картоплі, а також розширення можливостей реалізації продукції.

На конференції були продемонстровані сучасні технології якісного захисту в картоплярстві. Теоретична частина заходу пройшла у вигляді лекцій, присвячених світовим прикладам використання протоколів захисту й пропозицій препаратів на українському ринку.

Володимир Борисенко, технічний експерт компанії «Сингента», детально розповів про застосування протоколу вирощування для картоплі. Із застосуванням протоколів, котрі розроблені компанією «Сингента», виробники будуть якісно захищати свою культуру та зроблять продукцію безпечною. Володимир Борисенко зауважив, що часто при виникненні проблеми на полі, фермери починають «гасити пожежу», тобто не регламентовано вносити препарати від хвороби. А це у свою чергу, призводить до порушення кінцевої якості продукції.

Натомість із протоколами компанії «Сингента», культура буде якісно захищена, а кінцевий продукт буде безпечним. Упевненість у результатах компанії побудовані на основі тривалих наукових досліджень — підсумував фахівець Володимир Борисенко.

Олександр Бондар, експерт компанії «Сингента», зосередив увагу відвідувачів заходу на законодавчих нормах та стандартах щодо застосування пестицидів. Фахівець навів приклади препаратів компанії «Сингента», з котрими обробка культур гарантуватиме безпеку кінцевої продукції.

Впровадження теорії у практику учасники змогли побачити, відвідавши демоділянку, на якій представники «Сингента Україна» продемонстрували застосування Протоколу з вирощування картоплі відповідно до регламенту використання препаратів.

Читайте: Боротьба за виживання: як агрохолдинги в Німеччині знищують фермерів

Фахівці компанії поділилися досвідом, як забезпечити отримання продукції з мінімально допустимими, згідно з українським і європейським законодавством, залишками пестицидів.

За словами засновника «Агріко Україна» Миколи Гордійчука, Протокол з вирощування картоплі — корисна і необхідна річ, яка на практиці доводить безпеку культивації бульби з урахуванням використання різноманітних пестицидів.

«Як експеримент фахівці компанії «Сингента» розробили нам Протокол вирощування столової картоплі, й на ділянці 15 га розпочали тестування. Суть протоколу полягає в тому, що продукція, отримана після періоду вегетації, буде безпечною для споживача. Тобто той мінімальний або максимальний рівень пестицидів доступної продукції відповідатиме не тільки українським нормам, але й нормам ЄС. Протокол включає можливість вирощування бульби зокрема без фузаріозу, фітофтори та інших хвороб культури, з якими постійно стикаються фермери. На демоділянці ми провели шість обробок різними препаратами, що регламентуються «Сингента» і гарантують чисту картоплю, без залишків внесених препаратів», — розповів Микола Гордійчук.

Також учасникам продемонстрували сервіс «АгроГід» і наголосили на важливості налаштування обприскувачів для якісного й ефективного внесення пестицидів.

Фахівці компанії «Агріко Україна» представили понад 32 сорти картоплі для різних видів споживання (варіння, смаження, фрі, запікання), а також розповіли про динаміку в запитах споживачів і, відповідно, торговельних мереж та ресторанів на українському ринку картоплі.

Зокрема, Микола Гордійчук відзначив, що нині тенденцією ринку є орієнтація на профільні та смакові якості картоплі.

«За останні три роки ми почали більше уваги звертати на сорти, що використовуються за призначенням. Якщо раніше дивилися на універсальні сорти, урожайність яких була більше 30–40 т/га, то сьогодні шукаємо ті, які підходять для смаження, варіння, запікання, виробництва чипсів або фрі», — зауважив він.

Представники Fozzy Group розповіли про зміни у співробітництві з агровиробниками, а також про те, якою плодоовочевою продукцією цікавиться сьогодні покупець та якими критеріями він оперує, вибираючи овочі та картоплю.

Сьогоднішнім трендом у реалізації картоплі є відсортована, відкалібрована, упакована продукція — на цьому наголосила Наталія Олєйніченко, керівниця відділу закупівель овочів та фруктів «Сільпо-Фуд».

«Хоча нам здається, що економічна ситуація наразі складна й споживач не готовий платити вищу ціну за передпродажну обробку продукції, насправді українські покупці дуже вимогливі», — відзначила Наталія Олєйніченко.

Пані Наталія  навела приклад: якщо в торговому залі викласти немиту картоплю, а поруч покласти миту, але при цьому дорожчу продукцію, то більшим попитом користуватиметься саме мита.

Партнерство і розвиток — ось основні принципи, які мають взяти на озброєння сучасні картоплярі. Як зразок Наталія Олєйніченко навела європейський досвід, коли виробник, саджаючи картоплю, вже знає, куди він її реалізуватиме.

Landlord раніше повідомляв про те, які перспективи мають українські картоплярі на європейському ринку.

Поділися

Технології        06 липня 2019 11:37

GLOBAL G.A.P Tour: українські аграрії переходять на нові стандарти якості

На початку липня в Україні відбувся перший GLOBAL G.A.P Tour, організований Проектом USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку» у партнерстві з компанією «Сингента Україна». 152 учасники обговорили можливості й переваги впровадження світових стандартів безпечності.

Про це повідомляє на своїй сторінці у Фейсбук Сингента Україна.

Дводенна інтенсивна програма заходу, який проходив 1–2 липня 2019 р., передбачала активне обговорення можливостей, викликів і вигод інвестицій у впровадження в агровиробництво міжнародних стандартів безпечності.

GLOBAL G.A.P Tour продемонстрував зацікавленість українських виробників та ритейлерів у стандартах якості та бажання їх впроваджувати. Учасники туру представили та опрацювали найважливіші вимоги і стандарти сертифікації (охорона праці, прозорість та простежуваність господарства, безпечність харчової продукції, довкілля).

Читайте: Техніка повинна бути сучасною: Євген Вайн про основні принципи в агробізнесі

Про переваги, які отримують виробники від впровадження сертифікації Global G.A.P., розповіли представники таких компаній, як «Дністрові сади», «АгроВесна» та Organic blueberry farm «BigBlue»:

 «Сертифікація Global G.A.P. – це спосіб мислення менеджменту господарства, що допомагає структурувати його роботу та зробити її прозорою і ефективною передусім для себе».

Наскільки важливою є сертифікація Global G.A.P. для торгових мереж, розповіли представники ТОВ «Ашан Україна». Вони презентували свої вимоги щодо якості плодоовочевої продукції, яка надходить до гіпермаркету, і пояснили, чому вони відають перевагу саме виробникам, що мають сертифікацію GG, та як це важливо для них на глобальному рівні.

Розкрити агропідприємцям усі нюанси стандарту GG з безпечності готової продукції допомогли експерти компанії «Сингента Україна», приділивши значну увагу рівню пестицидних залишків у агропродукції, регламенту застосування пестицидів та протоколам вирощування овочів і фруктів.

Учасники туру відвідали господарство «АгроВесна», що дало їм змогу побачити всі стандарти GG у практичній реалізації.

Landlord раніше повідомляв про те, що економіст інвестиційного департаменту ФАО Андрій Ярмак закликав учасників ринку інвестувати кошти в отримання сертифікації стандарту Global G.A.P., яка «є експортним квитком для виробника і чудовою інвестицією в підвищення ефективності бізнесу».

Поділися

Земля        10 травня 2019 16:56

Вартість землі в Україні має бути не нижчою, ніж у США – Луїс Карлос Алонсо ВІДЕО

Для початку роботи повноцінного ринку сільськогосподарської землі Україні потрібна лише політична воля і створення сприятливих умов для бізнесу. Інвестори готові вкладати кошти хоч зараз.

Ситуація з ринком землі в Україні виглядає досить дивною. Про ринок багато говорять, точаться нескінченні дискусії, а насправді вирішення питання лежить на поверхні. Усі головні складові для початку вільного продажу вже є: земля і люди, які готові вкладати кошти і розвивати виробництво.

Мені важко робити чіткі висновки або давати поради — адже з ринком землі в Україні, саме як з ринком, я майже не знайомий. Але спираючись на досвід, можу провести аналогії з іншими країнами. В Україні одна
з кращих, а можливо, й найкраща земля з тих, що я взагалі зустрічав. Відповідно, ціна української землі
повинна бути такою ж самою, як, наприклад, в Аргентині чи Сполучених Штатах Америки. Якихось питань тут, на мій погляд, взагалі не повинно виникати.

В Україні одна з найкращих земель, що я зустрічав. Відповідно, і її ціна не може бути нижчою за ціну землі, скажімо, в Аргентині або США

Я знаю, що єдиним фактором, який зараз по-справжньому стримує подальше зростання врожайності
сільськогосподарських культур в Україні, є тільки погодні примхи. Тут дійсно трапляються періоди вкрай
несприятливих для фермерів умов. Наприклад, якщо випадає дуже холодна зима, посіви можуть вийти з перезимівлі пошкодженими або навіть можуть бути знищені. Навесні бувають дощові періоди, які стримують проведення необхідних робіт у полях. Або, навпаки, декілька місяців опадів в окремих регіонах може не випасти взагалі. Та не все так погано.

Що залежить від власників — це розумне вирішення питання з водними ресурсами, впровадження іригаційних рішень. На ньому зараз треба максимально концентруватися. Саме від цього буде залежати і розв’язання проблеми стабілізації та підвищення врожайності. Тому і державі, і фермерам треба фокусуватися на програмах меліорації. Це ключовий, надважливий момент, від якого зрештою і буде залежати майбутнє ринку землі в Україні. Можу навести приклад, що на таких землях можна буде збирати по 15–16 т кукурудзи з гектара. І у мене виникає запитання: чому ж люди так мало інвестують в українське сільське господарство, не вкладають кошти в таку землю? І це вже питання до українських політиків, адже саме вони повинні залучати інвесторів, стимулювати їх до фінансування аграрного сектора.

На мій погляд, ринок завжди з’являється сам по собі, як тільки складається мінімальна сприятлива для цього політична ситуація. Самі люди завжди готові інвестувати, якщо будуть бачити політичну волю держави
у створенні відкритого ринку землі.

Так було в усіх країнах, так буде і в Україні. Тому я не бачу фатальних перешкод для того, щоб тут склався нормальний, здоровий ринок сільськогосподарських земель. Адже, повторюся, головні умови для цього існують. Є чудові родючі землі, що потребують інвестування для підвищення їх продуктивності, і я особисто знайомий з низкою людей, які готові купувати цю землю і починати вкладати справжні кошти в розвиток аграрного виробництва. Вони лише чекають на те, щоб держава виявила політичну волю та змінила обставини. Скільки часу потрібно для того, щоб ринок землі почав функціонувати у повноцінному вигляді? На моє переконання, якщо зміниться внутрішньополітична ситуація, п’яти років буде цілком достатньо.

ТЕКСТ: Луїс Карлос Алонсо, менеджер з розвитку бізнесу олійних культур компанії «Сингента»

 

Поділися

Кооперативи-спецпроекти        09 травня 2019 10:02

Вигідні ціни та міжнародні ринки: 5 переваг створення кооперативів

Об’єднання фермерів у кооперативи — це шлях до зростання прибутків українських господарств. Кооперація заради ефективної переробки та збуту продукції — тільки так можливо розраховувати на нові перспективи. Редакція Landlord підготувала ряд переваг сільськогосподарських кооперативів, які наочно демонструють силу фермерських об'єднань.

Сільськогосподарський кооператив та виробники, постачальники ЗЗР

Що отримує кооператив від співпраці з постачальниками ЗЗР?

  • Вигідні ціни від постачальників
  • Загальні закупівлі ЗЗР, насіння
  • Можливість отримати більш якісні матеріали від провідних компаній
  • Стабільний об’єм закупок
  • Швидке, гарантоване постачання матеріалів

Що отримує виробник та постачальник ЗЗР від співпраці з кооперативом? 

  • Спрощений технічний супровід замовника
  • Співпраця з багатьма фермерами через одного представника
  • Можливість надання більш вигідних умов для обох сторін

Сільськогосподарський кооператив та фінансові установи

Що отримує кооператив від співпраці з фінансовими установами? 

  • Збільшення доступу до фінансових інструментів
  • Отримання широкого спектру фінансових інструментів
  • Більш вигідні умови кредитування
  • Пришвидшена процедура отримання фінансів
  • Страхування від ризиків — невдача одного члена кооперативу, компенсується вдачою іншого члена (залежно від статуту кооперативу)

Читайте: Як створити кооператив — спецпроект 

Що отримує фінансова установа від співпраці з кооперативом?

  • Розширення та поглиблення клієнтської бази
  • Гарантоване повернення коштів від клієнта
  • Спрощена робота з клієнтом

Сільськогосподарський кооператив та внутрішній ринок збуту

Переваги для кооперативу на внутрішньому ринку збуту 

  • Гарантований об’єм збуту продукції
  • Більш вигідні умови постачання продукції
  • Можливість додавати варість
  • Спрощення логістичної системи
  • Збільшення каналів збуту продукції
  • Єдине маркетингове позиціонування від кооперативу
  • Можливості для сортування, фасування та пакування продукції

Переваги для внутрішнього ринку збуту (рітейл-мережі) від співпраці з кооперативом 

  • Спрощена логістична система
  • Гарантований об’єм закупки продукції
  • Продукція сертифікована, зі збереженням стандартів
  • Єдиний бренд від кооперативу

Сільськогосподарський кооператив та зовнішні ринки збуту

Переваги кооперативу на зовнішньому ринку збуту 

  • Вихід на нові світові ринки
  • Отримання міжнародних сертифікатів якості
  • Збільшення впливу, потужностей та доходу кооперативу
  • Спрощення логістичної системи

Переваги зовнішнього ринку збуту від співпраці з українськими кооперативами 

  • Спрощені закупки для іноземних трейдерів через кооператив
  • Зрозумілий та більш прозорий український ринок для іноземних компаній
  • Кооператив — зрозумілий об’єкт для іноземного інвестування

Крім того, фермерським кооперативам значно простіше і вигідніше співпрацювати з постачальниками ЗЗР. Це підтверджує й менеджер з маркетингу напряму овочів та картоплі компанії Syngenta Ольга Вербицька:

Компанія Syngenta бачить чимало переваг кооперативних об’єднань і для себе. По-перше, це швидкий та оптимізований доступ до виробників, досконалий технічний супровід виробників. Syngenta може запропонувати більш вигідні умови співпраці, фінансові, технічні інструменти. Якщо об’єднати зусилля, все буде набагато простіше, і кооперація допоможе виходити на нові ринки. А наша компанія як лідер ринку може допомогти у розвитку цього питання, демонструвати європейський досвід, ділитися знаннями та досвідом колег з Європи».

Нагадаємо, в спецпроекті “Як створити кооператив?” кожен може ознайомитися із принципами побудови, перевагами та ризиками, які можуть виникнути при створенні кооперативу.

Поділися
Показати ще