Новини / Думки     11 січня 2019 15:48

Інновації, досвід та відкритість. Що представляє собою Клуб новаторів агробізнесу

Найбільше досягнення «клубу новаторів агробізнесу», створення якого було ініційоване компанією BASF, — це відкритість і постійний обмін досвідом. загальний вільний доступ до інформації дозволяє членам клубу завжди бути на крок попереду і формувати еліту аграрної галузі України.

Наприкінці березня 2018 року компанія BASF запропонувала 26 провідним аграріям із 19 областей України сучасні унікальні продукти та технологічні рішення для своїх господарств у рамках проекту «Клуб новаторів агробізнесу». І ось 12 грудня відбулася друга зустріч новаторів, які підбили підсумки осінньої посівної кампанії та поділилися досвідом щодо випробовування нових препаратів протягом поточного року.

Майже рік діяльності, тестування новітніх розробок у галузі агрохімії, зустрічей, обміну думками, злетів та падінь. Про перший досвід, який був набутий і аграріями, і компанією BASF, про головні підсумки та успіхи розповів президент «Клубу новаторів агробізнесу» та керівник відділу по роботі з ключовими клієнтами BASF Вадим Потьомкін.

Минув майже рік з моменту заснування «клубу новаторів агробізнесу» і вже можна підбити проміжні підсумки його діяльності. що змінилося за цей час і наскільки виправдовує себе ця структура?

Створення клубу повністю себе виправдовує, тому що ми знайшли тих людей, які є дійсно прогресивними та інноваційними в Україні. Ми зібрали тих, кому не байдужа доля аграрних технологій. Тих, хто намагається створити, придумати щось нове не тільки для себе, але й для інших. Ми спробували створити таку атмосферу, де люди можуть спокійно ділитися знаннями, досвідом, обговорювати важливі агрономічні питання і не боятися говорити відкрито. Це, по суті, клуб однодумців, які з нашою допомогою створюють нові технології.

Яке, на вашу думку, найбільше досягнення клубу за цей час?

Найбільше досягнення — це обмін досвідом, відкритість. У наш час дуже багато власників господарств, які не бажають розповідати про свої інновації, успіхи в культивуванні рослин. Нещодавно була конференція компанії «Кернел», на якій озвучили багато слушних речей. Наприклад, у них є відділ, який займається закупівлею, в тому числі й врожаю. І вони сказали: «Ми купуємо не насіння, а олію з насіння». Друга тенденція, яку «Кернел» відкрив, — це обмін інформацією. Чим більше буде людей, готових ділитися знаннями, тим краще буде для всіх. І це саме та ідея, яку ми теж сповідуємо. Якщо ми спільно знайдемо технологію, що працюватиме, від цього виграють усі. Ми як виробники зможемо наявно показати дієвість продукту, а клієнт у свою чергу може взяти цей продукт і, адаптувавши під свої умови, отримати гарний результат.

Наскільки відкрито поводяться учасники клубу, наскільки охоче діляться інформацією?

Вони готові ділитися, не приховують абсолютно нічого. Ми фактично допомагає­мо їм зрозуміти, де були помилки та як їх не повторити. Що саме потрібно було зробити, аби дія того чи іншого препарату показала стовідсотковий ефект.

Чи існують подібні клуби в інших країнах? якщо так, то які там були отримані результати? чи український клуб є для BASF першим проектом такого плану?

Подібні клуби функціонують і в інших країнах. Формат у них дещо інший, проте завдання і цілі залишаються ідентичними — сприяти розвитку агробізнесу в цілому, виводити аграрний сектор на новий щабель. Аграрії Франції, Великої Британії, Німеччини та деяких інших країн також випробовують нові препарати на своїх полях. Тому на ваше запитання відповідь і так, і ні: ідея сама по собі не унікальна, але унікальним є український клуб у своєму вигляді.

Чи плануються у найближчому майбутньому якісь зміни у форматі роботи клубу?

Незважаючи на те що ми компанія інноваційна, є речі, які краще не чіпати. Наприклад, наші спеціальні умови найближчі кілька років змінюватися точно не будуть. Ми прихильники такого підходу, що концепція, яка змінюється щороку, не може називатися концепцією. Формат працює, він сподобався, підійшов, і найближчим часом кардинально змінювати нічого не плануємо. Звісно, щось покращимо, проте основа залишиться незмінною.

Наразі учасниками клубу є 26 господарств із 19 регіонів україни. Чи збираєтеся розширювати членство новаторів?

Клуб — це обмежена кількість учасників. Якщо хтось відмовиться, то, звісно, ми запросимо ту людину, яка зможе влитися в наше коло. Кардинально розширятися не плануємо. Ми обирали справжніх лідерів думок у своїх регіонах і сформували склад, який представляє всю країну.

За якими саме критеріями проводився відбір?

Найголовнішими критеріями для нас були технологічність господарства, його відкритість у своїй діяльності, готовність використовувати нові продукти, які ми запропонуємо, проводити експерименти, ділитися отриманим досвідом.

Поділіться планами клубу на найближчий рік.

Плани ще у процесі побудови, але ключова ідея залишиться непохитною. Новаторам ми надамо можливість спробувати нові продукти, яких ще немає на ринку. Які саме — дізнаєтеся від них самих наступного року.

Текст: Роман Кирієнко

Фото: Дмитро Подлєсний, надано прес-службою компанії

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить