Думка     9 місяців тому

Кадри вирішують усе


ЯКІ ФАХІВЦІ ПОТРІБНІ СУЧАСНОМУ АГРОСЕКТОРУ? НЕ ПРОСТО АГРОНОМИ ТА ІНЖЕНЕРИ, А СПРАВЖНІ АГРОМЕНЕДЖЕРИ — ЛЮДИ, ЯКИМИ РУХАЄ НЕВГАМОВНІСТЬ ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ АЗАРТ

Ще кілька років тому було зрозуміло, що аграрній галузі потрібні не просто працівники з набором hard skills, тобто професійними технічними навиками, глибоким розумінням виробничого процесу, знанням технології, — необхідні й soft skills, володіння методами управління, вміння мотивувати себе і команду, прагнення до постійного навчання, використання ІТ‑рішень для бізнесу. Власне тому ми й доповнили систему внутрішнього навчання тренінгами з фінансової та економічної складової виробництва, проектного менеджменту, міжособистісного спілкування, управління командою, роботи з емоційним інтелектом.

При цьому цільова аудиторія — не тільки топ‑менеджмент, а й лінійний управлінський склад, який є вкрай важливим елементом в довгому ланцюжку «глобальна стратегія компанії — кінцевий продукт». Сьогодні катастрофічно мало людей їдуть працювати у село. Молодь неохоче обирає професії в агрогалузі та після отримання диплому сільськогосподарського вишу не бажає жити в селі, де здебільшого не облаштований побут, немає інфраструктури. Є й інший аспект — роботу в селі сприймають як непрестижну.

Такі стереотипи доводиться ламати саме аграрним компаніям, і вони змушені шукати/вирощувати/навчати співробітників правильним і прогресивним для сільського господарства підходам до роботи. Не має значення, яка у тебе посада — помічник агронома, начальник відділу чи директор підприємства, бо сьогодні бути успішним і незамінним для компанії — це вміти прорахувати ціну свого рішення і помилки, знаходити креативні рішення проблем, вести за собою, вивчати і впроваджувати інновації, постійно вчитися та розвиватися.

Компанії вкладають величезні кошти в розробку і впровадження нових технологій, програмного забезпечення, закупівлю обладнання та техніки і очікують, що працівники будуть використовувати надані можливості повною мірою. Успішні організації шукають співробітників, готових змінюватися, людей, якими рухає невгамовність та інтелектуальний азарт. Саме на таких людях тримаються компанії.

Традиційно HR‑команда ІМК бере участь у заходах із залучення молодих кадрів — це ярмарки вакансій, дні молодого агронома, зустрічі в навчальних закладах. Нещодавно на такому ярмарку зі мною трапився цікавий випадок. Ми підготували презентацію компанії та програми стажування «Старт з ІМК: агрономи та інженери», і за кілька хвилин до початку виступу до мене підійшов декан одного з факультетів сільськогосподарського вишу України зі словами: «Ви їм озвучуйте, що вам не агрономи та інженери потрібні, а агроменеджери. Хороші студенти вже хочуть більше, ніж бути просто агрономами, навіть на своїй першій роботі».

Під час виступу я акцентувала увагу саме на цьому. Потім до нашого стенду підходили студенти і казали:

«Я вас послухав, і це саме те, що мені треба. Я зрозумів, що хочу бути агроменеджером».

Кращих результатів у підготовці майбутніх кадрів можна досягти, працюючи командою: викладачі, студенти

та аграрні компанії. Розуміючи це, уже зараз чимало компаній тісно співпрацюють із профільними вишами: організовують презентації, ознайомчі екскурсії на виробництво, впроваджують освітні проекти для проходження практики та стажування молодих спеціалістів. Враховуючи те що більшість агрохолдингів спеціалізуються не на одному виді діяльності, а мають різнопланове господарство, для студентів — це додаткові переваги обраної професії, безмежні можливості для успішної кар’єри.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Читайте також