Думка     1 рік тому

Філіп Грушко про те, що аграрні інвестори чекають гарантій


Стратегічні інвестори розуміють, що Україна має унікальний потенціал. Часто розуміють краще, ніж ми самі.

Куди іноземці готові вкладати гроші — так це в програми, які йдуть під логотипом «нагодувати світ». Сьогодні нас на планеті вдвічі більше, ніж 50 років назад. Тому закрити потребу планети в їжі стало глобальною задачею. Заодно виробники харчових продуктів утворюють навколо себе велику кількість сервісних, допоміжних підприємств, які виробляють обладнання, будують термінали, організовують логістику і теж створюють додану вартість.

Інвестори добре розуміють, що український агросектор – високомаржинальний ринок, де можна заробити понад 20-30%. На європейському чи американському ринку це неможливо. З іншого боку, їх відлякують високі ризики, в тому числі політичні, недосконалість судової системи, корупція. Тому схему взаємодії з інвестором варто будувати за принципом «відкритої парасольки», супроводжуючи його протягом усього проекту.

Часто бізнесу потрібен саме стратегічний інвестор, який забезпечить гарантії продажу продукції. Ми розуміємо, що зерновий термінал, який будуємо в партнерстві з Cargill, буде завантажений. З іншого боку, ми даємо Cargill гарантії обходу бюрократії, беремо на себе корупційні ризики.

Також варто серйозно відноситись до стандартів інвестора, адже мультинаціональні корпорації звикли робити бізнес зовсім по-іншому, ніж останні 15-20 років його роблять в Україні. Є приклади, коли дотримання екологічних стандартів Європейського банку реконструкції та розвитку і Міжнародної фінансової корпорації дозволяє знизити процентну ставку.

Бажання інвесторів – вести бізнес етично, дотримуватися «зелених» стандартів, мати нульову толерантність до нещасних випадків. Коли ви самі в це повірите, а не просто пообіцяєте на папері, у вас з інвестором будуть однакові очікування. Вести діалог стане набагато простіше.

Але не варто дивитися на стратегічне партнерство тільки як на доступне фінансування. Насправді це ще і можливість просування продукту. І, звичайно, маючи на борту велику транснаціональну корпорацію, ви гарантуєте успішність всього проекту.

Філіп Грушко, директор з розвитку бізнесу ТІС

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Читайте також