Органічні війни: з чим на битву вийде Україна у 2018 році

За останні 5 років в країнах Європи площа під виробництво органічної продукції зросла на 2 млн гектарів, а кількість зареєстрованих органічних виробників наприкінці 2016 року досягла позначки 295 тисяч.

 

Найбільшу площу під органічні культури має Іспанія, з 2 млн га. За нею друге місце займає Італія — 1,7 млн га. На третьому місці знаходиться Франція — 1,5 млн га, далі йде Німеччина з показником 1,1 млн. га та Австрія – 0,6 млн га.

За даними Міністерства аграрної політики та продовольства, станом на початок 2017 року, Україна займає 11-те місце серед країн Європи та 20 у світі за загальною площею сільськогосподарських угідь, сертифікованих як органічні. При цьому, майже половину таких земель в Україні зайнятті під вирощуванням зернових – 48,1%, а це 7 місце серед основних країн-виробників органічних зернових. Понад 16% таких угідь займають олійні — 5 місце у світі, і ще 4,6% бобові — 7 місце. Далі йдуть овочі – 2%, тут Україна посідає 10 місце, фрукти – 0,6% і виноград – 0,1%.

Однак, в Україні споживання органічних продуктів на душу населення є значно меншим, ніж в країнах ЄС, і складає 3 євро. Для порівняння: пересічний європеєць витрачає на органічні продукти 36,4 євро в рік, а мешканець ЄС – 53,7 євро. При цьому популярність органічної сільськогосподарської продукції на ринках розвинених країн зростає швидкими темпами, вже зараз попит на органічну продукцію в ЄС значно перевищує пропозицію. Найбільшими країнами-споживачами української «органіки» є Німеччина, Австрія, Польща, Італія, Франція, Нідерланди, Данія, Швейцарія, США, Канада. Основними продуктами українського експорту є зернові, олійні, бобові, ягоди, фрукти та дикороси. Також ми постачаємо джеми, соки, горіхи, шрот. Загалом експортується близько 80% органічної продукції, виробленої в Україні.

У 2017 році було зареєстровано логотип органічної продукції. Це, на думку керівництва мінагрополітики, дозволить українським виробникам значно посилити свої позиції на внутрішньому і зовнішніх ринках.

«Міністерство стало власником першого державного логотипу для маркування органічної продукції. Відповідна інформація внесена до Державного реєстру свідоцтв України на знаки для товарів і послуг. Завдяки використанню логотипу, українську органічну продукцію можна буде пізнати на полицях не тільки українських, а й зарубіжних магазинів», — йдеться у заяві міністерства.

Також у 2018 році очікується прийняття законопроекту № 5448 «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції». З його прийняттям, законодавство України в органічному виробництві наблизиться до стандартів ЄС, що полегшить виробникам експортувати свою продукцію.

«Положеннями проекту Закону регламентовано вимоги до виробництва, маркування та обігу органічної продукції, чітко встановлено основні засади здійснення порядку сертифікації органічного виробництва, а також вимоги до органів сертифікації. В проекті Закону враховано європейський досвід щодо запровадження державно-приватної системи контролю органічного сектору», — йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

Схожі статті

Залиште коментарій

Please enter your comment!
Please enter your name here