Нові тарифи «Укрзалізниці» обійдуться аграріям у 1,5 млрд гривень

На 88% за останні три роки зросли тарифи «Укрзалізниці» на перевезення зернових.

Згідно з Проектом консолідованого фінансового плану ПАТ «Укрзалiзниця», цього року ціна знову ростиме. Індексація тарифів на вантажні перевезення в межах України передбачається на рівні 22,5%. Це спровокує додаткові витрати на перевезення зерна.

Аграрні асоціації виступили проти підвищення тарифів і звернулися до Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням долучити аграріїв до діалогу зі зміни ціни.

«Крім того, заплановані два сценарії підвищення тарифів із січня 2018 року на 21% або 28%, з 2019 року на 19% або на 23%. Тож у наступні три роки заплановане підвищення тарифів на вантажні перевезення «Укрзалізницею» ще на 70%, а після переходу вагонів на баланс філії «Центр транспортної логістики» вводиться ще й додаткова плата за користування вагонами у 186,60 грн», — йдеться у зверненні, що його оприлюднив Український клуб аграрного бізнесу.

Аграрії стверджують, що потреба в залізничних перевезеннях зернових в період збиральної кампанії в середньому у 2,3 рази перевищує реальні обсяги.

«Укрзалізниця» не може забезпечити потреби аграріїв і не постачає в достатній кількості вагони-зерновози. Цим ставить під загрозу експортні контракти, — йдеться у листі, який, окрім УКАБ, підписала «Українська зернова асоціація», Асоціація «Союз птахівників України», ВГО «Українська аграрна конфедерація», Аграрний союз України, Всеукраїнська Аграрна Рада, Асоціація фермерів та приватних землевласників України. — Заплановане зростання тарифів на рівні 22,5% значно перевищує індекс інфляції у 2016 році (12,4%) та за перше півріччя 2017 року (7,9%), до того ж у 2016 році вже відбувалось підняття тарифів на вантажні перевезення на 15%».

На думку експертів, підвищення тарифів на вантажні перевезення призведе до зниження конкурентоспроможності вітчизняної продукції на міжнародних ринках.

У розпал експортного періоду торік спостерігався дефіцит вагонів-зерновозів. Ця проблема посилилася дефіцитом палива в «Укрзалізниці». До кінця вересня учасники ринку оцінювали свої фінансові втрати в $ 75 млн на місяць.

1 COMMENT

  1. Как обычно, подонки начинают реХформы с поднятия тарифов, а изменений — НОЛЬ!

Залиште коментарій

Please enter your comment!
Please enter your name here