Конкурентна спроможність: як «Лубнимаш» успішно просуває продукцію на ринки ЄС

«Лубнимаш» успішно просуває продукцію на ринки ЄС, розповідає комерційний директор компанії Лариса Горбенко. Цей рік — знаковий для «Лубнимаш»: ювілей підприємства та вихід на нові, європейські ринки.

У 2018-му нам виповнилося 130 років. Свою історію ми відлічуємо з 1888-го, коли наш земляк, лубенський коваль, відкрив у місті майстерню. Згодом її викупили місцеві купці, розширили, докупили верстатів, і відтоді вона стала повноцінним заводом. Його спеціалізацією стало виготовлення машин та обладнання для зберігання, перевезення, транспортування, очищення зерна. Впродовж сотні років ми випускали склади підлогового зберігання, стрічкові конвейєри, підбирачі…

На початку 2000-х завод став приватним підприємством, і номенклатура виробництва почала суттєво розширюватися.

І власники, і директор, і конструктори об’їздили Україну та сусідні країни, вивчали ринки, перспективні напрями, аналізували, яке обладнання користується попитом зараз та що буде необхідно найближчими роками.

Втім ми не змінили основного напряму і продовжуємо виготовляти сучасне елеваторне та зернообробне обладнання. Хоча ми виробляли обладнання для транспортування будівельних матеріалів, цукру та цукрових продуктів.

Вашими замовниками були лише українські аграрії?

У першу чергу нашу продукцію купують українські підприємства. На внутрішньому ринку ще надовго зберігатиметься велика потреба в обладнанні для зберігання, переробки, сушіння та очищення зерна. Але ми працюємо на перспективу і виходимо за межі країни. Спочатку освоювали ринки країн ближнього зарубіжжя, постачали обладнання до Казахстану, Узбекистану, Молдови, Білорусі. А наприкінці минулого року підписали контракт на поставку транспортерів до країн Європейського Союзу, зокрема до Бельгії.

Це справжній прорив для українського машинобудування.

Ми першими серед українських машинобудівних підприємств отримали сертифікат відповідності нашого обладнання вимогам Євросоюзу. У лютому вже почали поставки. Зазвичай українські підприємства сприймають європейських виробників як дуже небезпечних конкурентів, з якими неможливо змагатися на їхньому «полі». Але і наша продукція конкуренто-спроможна: за якістю вона не гірша і при цьому суттєво дешевша.

А як європейські споживачі сприймають українське обладнання? З недовірою?

Так само, як і українські: вивчають, перевіряють, проводять тендери. Їм теж треба довести, що ти дійсно пропонуєш не лише конкурентну ціну, але й високоякісне обладнання. Транспортери, які ми поставили у лютому, вже змонтовані та готові до експлуатації. За попередніми висновками, жодних претензій щодо якості немає та замовник задоволений.

Як ви знайшли європейських замовників, чим привабили?

Ще 10 років тому ми успішно співпрацювали в Україні з підприємством, співзасновниками якого були французькі компанії. Вони будували завод, до якого ми постачали скребкові транспортери, та залишилися дуже задоволеними співпрацею з нами — дотриманням термінів, виконанням всіх обумовлених контрактом зобов’язань, і, звичайно, якістю та надійністю нашого обладнання. На тому підприємстві воно і зараз залишається в гарному стані та працює без дорікань. Тепер наші клієнти десятирічної давнини вирішили побудувати завод у Бельгії та запросили нас взяти участь у тендері. Представники клієнта відвідали наш завод і впевнилися, що останні 10 років ми не сиділи на місці, а постійно вдосконалювали технології та методи виробництва й виготовляємо техніку, що відповідає сучасним запитам ринку. При цьому якість обладнання і сумлінність персоналу залишаються на високому рівні, в якому вони вже давно переконалися.

Як ви надалі плануєте просувати свою продукцію на зовнішні, зокрема європейські ринки?

Ми розглядаємо цей проект як пілотний. Зараз ми постачаємо лише окремі види нашої продукції — устаткування для транспортування. Сертифіковано все обладнання — відповідні документи були видані у березні 2018 року.

Текст: Андрій Петров

Схожі статті

Залиште коментарій

Please enter your comment!
Please enter your name here