Дорога логістика: коли залізничні перевезення замінять річковими

Якщо 3-4 роки тому дефіцит перевалочних потужностей в портах був суттєвою проблемою для експорту агропродукції, то зараз її доставку в портові термінали гальмує не досконалий розподіл залізничних вагонів, зокрема хаперів.

«Основні показники залізничних перевезень зерна були покращені в порівнянні з минулим роком за рахунок оптимізації напрямків відправки вантажів, зростання оборотності вагонів, нових підходів до транспортування аграрних вантажів. Проте, трейдери фокусують увагу як учасників, так і регуляторів логістичного ланцюжка на те, що не завжди виправдовуються надії на високу ефективність діючої системи розподілу хоперів. Її поліпшення дозволило б значно здешевити логістичну складову і підвищити прибутковість зернового бізнесу», — вважають експерти УкрАгроКонсалтингу.

Щодо морських портів України, то протягом 11 місяців 2017 року вантажообіг зберігає позитивну динаміку. З січня по листопад поточного року морські порти України обробили 121 млн тонн вантажів, що на 0,6% більше показників минулого року. Про це свідчать оперативні дані Адміністрації морських портів України (АМПУ).

 Обсяг перевалки імпортних вантажів зріс на 24,8% в порівнянні з минулим роком — до 18,3 млн тонн, а от експортних — знизився на 0,4% і сягнув 90,5 млн т.

 Найбільше вантажів обробив порт «Південний» — 38,7 млн ​​тонн, «Одеса» -21,9 млн тонн, «Миколаїв» — 21,3 млн тонн і «Чорноморськ» — 15,8 млн тонн.

Між тим, річкові перевезення могли б відчутно здешевити логістику. Зараз обсяг річкових перевезень Дніпром складає лише 10% від початкового об’єму в 90-х через замуленість фарватеру Дніпра та Прип’яті.

На днях було погоджено відновлення водного шляху Е-40: про це  домовились міністр інфраструктури України Володимир Омелян з міністром транспорту Республіки Білорусь Анатолієм Сиваком. В проект планується вкласти $30 млн.

За попередньою інформацією, $5 млн необхідно на те, аби поглибити русло Дніпра на білоруській ділянці. Україна за підтримки іноземних інвесторів планує вкласти в модернізацію шлюзів і днопоглиблення близько $25 млн.

Тоді доставка зерна з елеваторів до морських портів значно подешевшає, що призведе до зростання експорту. Обсяг перевалювання товарів через Україну зросте до $300 млрд в грошовому вираженні, вважає прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Річковий маршрут Е-40 входить в інфраструктурний проект «Транс’європейські транспортні мережі» і є одним з пріоритетів «Національної транспортної стратегії України до 2030 року».

Залиште коментарій

Please enter your comment!
Please enter your name here