Блакитна мрія

LEMKEN представила в Ганновері п’ять нових продуктів, як завжди похизувавшись інноваційністю, надійністю та фірмовим блакитним

На найбільшій міжнародній виставці сільгосптехніки в Ганновері Agritechnica 2017 павільйон LEMKEN — один із найбільш представницьких. Компанія показала відразу п’ять нових продуктів. Незважаючи на це, у Ніколи Лемкен, співзасновниці цієї спадкової компанії, що спостерігає за форумом, розбігаються очі. «Подивіться на цю виставку! Мені навіть важко порахувати всіх її учасників, — каже вона. — Ми намагаємося бути кращими за своїх конкурентів. Ринок великий, ви розумієте, що я маю на увазі? Конкурентів багато».

Конкуренція для LEMKEN — наука, яку компанія свого часу пройшла сама й нині з успіхом викладає в 50 країнах світу, де продає свою продукцію. LEMKEN — це аграрний Mercedes, так кажуть фермери в усьому світі. Це насамперед стосується якості й безвідмовності техніки. Інженерні рішення компанії, наприклад, плугів і борін, вражають простотою й ефективністю.

До слова, найбільше (а це більше третини) своїх напівнавісних плугів LEMKEN продає в Україні. В обороті компанії, який сягає 350 млн євро на рік, українському ринку належить близько 9% (або 30 млн євро). Україна — четверта у цьому обороті. Її випереджають лише Німеччина, де LEMKEN продає техніки на 90 млн євро, Росія (близько 40 млн євро), Франція (понад 35 млн євро).

Продажі LEMKEN в Україні стрімко зростають: ще тільки 2013 року їх обсяги становили 15 млн євро, як за підсумками поточного року — вдвічі більші. «Ми на другому місці в Україні з причіпної техніки, — розповідає Артем Калашник, генеральний директор компанії «Лемкен‑Україна. — А за загальною кількістю проданих агрегатів однозначно лідируємо — продаємо на рік більше 900 нових машин, найближчий конкурент — близько 500–600».

Чудо техніки

Агрегат Solitair 23, який доповнює лінійку пневматичної посівної техніки, було представлено в Ганновері. Фронтальний бак можна використовувати під насіння або добрива в поєднанні з різними навісними знаряддями LEMKEN і для найрізноманітніших робіт, пов’язаних з обробітком ґрунту й сівбою.

По суті Solitair 23 — це бак з інжектором. Опційно його може бути оснащено системою набору та підтримки тиску, щоб забезпечити бездоганне дозування до 500 кг насіння й добрив на гектар навіть на високій швидкості.

За великої місткості бака — 1900 л Solitair 23 може похвалитися невеликою висотою: компактний пластмасовий бак не перекриває оглядовість трактористу. Водій також може відстежувати поточний рівень заповнення бака й контролювати дотримання норми внесення.

Зручні та розумні агрегати — коник компанії LEMKEN. На виставці була представлена нова саморегульована штригельна борона для соломи, яка набагато краще розподіляє рештки врожаю по площі. Через постійне збільшення ширини жаток зернозбиральні комбайни не можуть забезпечити рівномірний розподіл соломи. В свою чергу короткі дискові борони забезпечують ретельне перемішування, але через особливості конструкції не можуть поліпшити поздовжній розподіл. Найкращим рішенням у такій ситуації є штригельна борона.

Принцип її дії дуже простий: під час збільшення кількості накопиченої на штригелі соломи, спрацьовує підйомний механізм, і пожнивні рештки проходять до дисків, де й зароблюються в ґрунт.

LEMKEN також представила оновлені моделі своїх популярних причіпних обприскувачів — Primus й Albatros. Компактніша модель для менших фермерських господарств Primus була повністю перероблена зовні та всередині.

Серед новинок LEMKEN не лише агрегати, а й технології. Це система DeltaRow для нової сівалки точного висіву Azurit, заснована на розподіленні насіння на два напівряди, де насіння розміщується в шаховому порядку, що збільшує площу живлення кожної окремої рослини на 70%. Саме більша доступність площі живлення, води та світла дає можливість отримати приріст урожайності до 10%, як порівняти з класичною технологією. Саме за таку інновативність та економічну привабливість сівалка Azurit отримала відзнаку «Машина року» у номінації Агрегати для посіву.

Не бракувало уваги і біля нової опції OptiChange — для швидкої зміни котків на культиваторах і дискових боронах для їх адаптації під різні технології та умови використання.

Споживчий настрій

Сьогодні найбільше техніки й знаряддя LEMKEN в Україні закуповують холдинги, проте впевнено зростає й кількість дрібних клієнтів у компанії, досягаючи 40%. «Холдинг купує великий агрегат за 100 000 євро, дрібний клієнт — маленький», — розповідає Артем. Асортимент і цінова політика LEMKEN цілком задовольняють усі категорії покупців.

Український ринок має свої особливості, наголошує гендиректор «ЛЕМКЕН‑УКРАЇНА». На відміну від європейського фермера українця цікавить насамперед, де купити дешевше, а європейця — де він може отримати швидкий і якісний сервіс. Нюанс української ментальності Артем вважає не дуже практичним, особливо з огляду на великі відстані в країні, коли пошук сервісу у віддалених регіонах може обернутися простоями у виробництві.

Тому оперативність у забезпеченні ремонту LEMKEN вважає своїм козирем. І це незважаючи на те, що агрегати цього бренда є одними з найбільш довговічних на ринку завдяки своїм конструкціям і матеріалам. В українських холдингах є плуги LEMKEN, які працюють уже 25 років, зокрема, завдяки й сервісу.

«Ми поки що часто спостерігаємо, що холдинги або середні господарства обирають нашу техніку не через заміну, а у зв’язку зі збільшенням банку землі», — зазначає пан Калашник. Також є тенденція, що аграрні компанії замінюють агрегати інших відомих фірм на LEMKEN через функціональність і економічність останніх. Плуг LEMKEN, за словами Артема, «найлегший» на ринку — дозволяє споживати паливо до 18 л/га, а його конкуренти — до 30 л/га.

Наразі половина місцевих дилерів уже зробили заявки на перше півріччя 2018 року, планується, що всі інші зроблять їх до кінця листопада, впевнений Артем.
Бізнес‑традиції

LEMKEN намагається розвивати кожен із п’яти десятків ринків, на яких представлений, запевняє Нікола Лемкен. Правда, розвиток багато в чому (навіть передусім) залежить від обсягу фінансування, яке фермер готовий інвестувати у свій бізнес, уточнює вона. «У нас є стратегічні ринки, такі як Росія, Україна, Канада й Північна Америка загалом, — розповідає пані Лемкен. — Ми аналізуємо їх, думаємо про потреби місцевих фермерів і локальні потреби в кожній країні. Це завжди досить складно спрогнозувати».

Також керівництво «ЛЕМКЕН» хвилює не так кількісний ріст компанії, як якісний: прагнення виробляти надійне обладнання, створювати запитувані інновації, забезпечувати найкращий сервіс для споживачів. Якщо компанія впорається з цим, вона досягне успіху й у своєму розширенні, впевнена співвласниця.

Пані Лемкен формулює основні принципи, якими керується її фірма у веденні бізнесу. Перший — прислухатися до споживача. «Не просто слухати, а саме прислухатися: що йому потрібно», — уточнює вона. Другий — зібрати навколо себе правильних і мотивованих людей. І третій, дуже важливий, — здатність передбачати майбутнє, розуміти тренди й шляхи розвитку технологій.

Пані Лемкен очолила батьківську справу 2001 року — не відразу, як закінчила навчання у виші, а набувши самостійного менеджерського досвіду в іншій міжнародній корпорації — Bayer. «Для мене було важливо самостійно виносити рішення, — розповідає вона тепер уже про свої особисті правила. — Для мене також важливо усвідомлювати всю відповідальність за працівників компанії, а в нас їх понад 1400, розуміти, що наша компанія розвиватиметься, й люди матимуть роботу й майбутнє. Це традиція нашої компанії — думати про своїх працівників. Ми досить традиційна компанія».

Схожі статті

Залиште коментарій

Please enter your comment!
Please enter your name here